zondag 2 juni 2013

Omslagdoek haken met patroon

Een vrolijke lekker warme omslagdoek is het geworden.Ik ben er erg blij mee.
Omslagdoek haken met patroon door enjoymyenjoyz

Detail foto gehaakte omslagdoek

Haaktpatroon omslagdoek

Het patroon begint bij de groene kleur, een ring van 6 lossen daarin 1maal 4 losse, 3 dubbele stokjes, 1 losse en 4 dubbele stokjes. Daarna veranderd iedere toer van kleur. Onwijs veel draadjes afwerken, (iets waar ik en vele haaksters met mij, niet erg fan van zijn), maar het is wel gaaf zo'n kleurenpracht.
Hier zijn 10 toeren getekend, maar je gaat net zo lang op dezelfde wijze verder totdat je de gewenste grote hebt bereikt. De laatste toer staat weer getekend.

Geniet van het maken en na een paar uurtjes flink zwoegen, ook van het dragen.


3 opmerkingen:

Unknown zei

Dank je wel, ik zou bijna een kniebuiging voor je maken. Eindelijk heb ik dan ontdekt hoe ik de omslagdoek moet beginnen die ik al zolang wilde maken

Anoniem zei

Haha super grappig
ik ben ook Joyce , mama , vriendin , en ambulant kapster...ik houd ook van haken en bakken...hoe toevallig wil je het hebben haha super mooie omslagdoek gemaakt die wil ik ook gaan maken...groetjes Joyce

Anoniem zei

hoi
is het een vierkant die je dan maakt of gewoon een driehoek?
groetjes