zaterdag 18 mei 2013

Lekker bakken week 4


Door een drukke week ben ik helaas wat laat met mijn recept van vorig weekend.
Terwijl het zo iets gaafs is om te delen.
Ik was vorige zaterdag bij een klant van het eerste uur, Anna en haar gezinnetje. Anna heeft sinds kort ook haar werk kunnen maken van iets wat ze heel erg graag doet. Namelijk koken en feesten, haar bedrijf heet dan ook Feestjes met...
Liefdevolle catering, in en om Nijmegen, desgewenst met gastvrouw voor 2 tot 200 personen.
Ze was ontzettend enthousiast om enkele van haar recepten te delen met ons.
Ik kreeg direct een super gaaf idee van haar mee.
 
cookie in a jar!
Dat zijn eigenlijk alle droge ingrediƫnten voor koekjes in mooie laagjes in een pot.
Het ziet er super leuk uit en mega eenvoudig te maken.
In een pot zit, in de volgende volgorde:
-100gr bloem
-1tl bakpoeder
-een snufje zout
-85gr bruine suiker
-57gr witte suiker
-15gr cacaopoeder
-gehakte noten, hoeveelheid naar wens
-chocolade, hoeveelheid naar wens
 
Aan de pot hang je een label met de laatste 2 ingrediƫnten en de gebruiksaanwijzing.
-1 ei maatje M
-85 gr zachte boter
11-13minuten in een 175graden voorverwarmde oven.
 
En dit is het resultaat. Ze waren zoooo lekker, echt waar.
Ik had er 4 grote koeken van gemaakt waardoor de baktijd een stuk langer was.
Morgen ga ik het nog eens maken maar dan met pecannoten, chocolade en cranberry's.
De laatste had ik nog over van de muffins.
 

Geen opmerkingen: