dinsdag 6 januari 2015

Alweer een nieuw jaar...

Aller eerst voor allemaal de aller aller beste wensen voor weer een nieuw jaar.
Whow... Wat is voor ons 2014 vlot voorbij gegaan.
Veel gebeurd maar als hoogte punt de geboorte van onze lieve knul, Quin. 

Voor de fun maakte ik een collage van een groot deel wat ik afgelopen jaar heb gehaakt.
Ik was verbaasd over de hoeveelheid zo bij elkaar.


Maar een lekker kleurrijk geheel. We zullen zien of dit jaar net zo productief mag zijn, 
het is met twee kinderen toch echt wel iets drukker dan met één.

In ieder geval ga ik verder met de scheepjesCAL van 2014, waaraan ik een aantal weken geleden begonnen ben. Een leuk en leerzaam project. 

Ook staat er op de planning nog een aantal projecten uit het boek Combigurumi van Dendennis en a-la-Sasha. Echt een leuk boekje met leuke patronen voor de kinderen met daarbij een passende knuffel.
Ik was niet zo'n hele goede amigurumist, vind ik zelf.
Dat gepriegel maakte me geregeld kriegelig, ontspanning was dan ver te zoeken.
Maar met deze patronen uit het boek, krijg je een goed formaat knuffel en is het gepriegel beperkt.
Helemaal mijn ding.


Ik ben begonnen met de prinses en het kroontje. Daarbij paste ik het patroon van de pop wat aan zodat ze een look-a-like werd van Elza in de Disney film Frozen.
Moppie is namelijk een groot fan en zingt op haar twee jarige leeftijd de liedjes al behoorlijk mee, dansend met haar gehaakte Olaf en nu dus ook gehaakte Elza. Op haar hoofd het bijbehorende kroontje.


De pop draagt ook nog een cape(je), helaas is deze niet te zien op de foto.
Eigenlijk had deze minstens twee maal zo lang moeten zijn, maar het glittergaren wat ik hiervoor gebruikte was van zo'n mini bolletje bourbon-garen van de A.C.Tionne. En helaas een te kleine hoeveelheid. Hopelijk verkopen ze dat garen later nog eens zodat ik de cape kan verlengen.
Moppie heeft er geen last van gelukkig.


Voor ons ventje zou ik nog graag de honden-slofjes haken met evt. de knuffelhond erbij, en voor beide de wantjes en de sokken.

Hebben jullie dit boekje ook al ontdekt? 
En? Ook al enthousiast in begonnen?

Veel liefs Joyce


Na een lieve reactie van Lizette toch maar een foto gemaakt van de cape.
Heb je dit kleurtje nog liggen, Lizette van der plas?
Zou super lief zijn als ik dat van je mag overnemen, stuur je me een mailtje?
Info@haarvantresoor.nl

2 opmerkingen:

Lizette zei

Hoi! Leuk he, zo'n overzicht van haakwerk van een jaar. Ik heb juist weer een mini-fotoalbum gevuld met haakwerk van de afgelopen 10 maanden, hihi. Ik hoop dat dit jaar voor jou ook weer een fijn en creatief jaar zal zijn. Je bent goed begonnen met die Elza-pop hoor! :) jammer dat je de cape zo niet kunt zien. Ik moet ook nog ergens zo'n pakketje mini-bolletjes hebben liggen van de Action... Verkopen ze die nu niet meer? Je mag het hebben hoor!
Ik ben ook niet zo'n amigurimi-fan maar kreeg het gestoorde dendennis boekje voor mijn verjaardag en heb laatst 'angsthaas' gemaakt. Ze zijn toch wel leuk he... ;)
Groetjes

Maia zei

Wat heb jij leuke dingen gehaakt Joyce en ook zoveel!
Ik heb vroeger voor mijn eerste huisje mijn gordijntjes gehaakt en daar kreeg ik een tennisarm van helaas.
Nu doe ik af en toe nog iets kleins zoals een ster of een bloemetje ook leuk.
Mooi blogjes je.
Misschien leuk om nu je freubelen projectjes ook te posten?
Hoewel…ik Benny ook liever bezig met Instagram en YouTube en heb niet altijd zin onlangs verhalen te typenop blogs haha
Groetjes Maia